چه تفاوتی بین نیتریل، لاتکس، و دستکش وینیل وجود دارد؟

دستکش یکبار مصرف یک آیتم ضروری در هر محیط بهداشت و درمان است. آنها نه تنها ارائه دهندگان خدمات درمانی و بیماران را از قرار گرفتن در معرض میکروب های بالقوه خطرناک محافظت می کنند، بلکه به تعیین سابقه بهداشت و مراقبت در سراسر صنعت نیز کمک می کنند. در حالی که این نباید به عنوان یک شگفتی آمده است، آنچه شما ممکن است متوجه نشده اند این است که دستکش یکبار مصرف همه برابر ایجاد نشده است.

مواد مختلف و انتخاب های طراحی محصولات خاصی را برای محیط های مختلف پزشکی مناسب تر می کند. و اگر نوع اشتباه دستکش را برای تمرین خود سفارش می دهد، ممکن است در نهایت منابع را هدر داده و خطر سوراخ شدن، پاره شدن و اشک را افزایش دهد.

دستکش یکبار مصرف به طور کلی از یکی از سه مواد ساخته می شود: نیتریل، لاتکس، یا وینیل. در این وبلاگ، ما کشف آنچه باعث می شود این دستکش متفاوت از یکدیگر، و همچنین ارائه راهنمایی به کدام محیط های هر نوع به بهترین وجه برای مناسب است.

دستکش لاتکس

دهه هاست که لاتکس راک استار دنیای دستکش یکبار مصرف پزشکی بوده است. این به این دلیل است که همان طور که داروین براون در دستیار پزشک اشاره کرد، دستکش لاتکس در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ در برابر عوامل بیماری زا قابل انتقال خون مانند اچ آی وی توصیه شد. اما با افزایش محبوبیت آنها، موارد واکنش های آلرژیک نیز افزایش یافت. این امر منجر به تقاضای بیشتر برای جایگزین های دستکش یکبار مصرف بدون لاتکس، مانند نیتریل و وینیل شد. برای کسانی که آلرژیک نیستند، دستکش لاتکس راحت، نسبتاً مقرون به صرفه است، و درجه بالایی از حساسیت لمسی را ارائه می دهد.

با سطوح بالای انعطاف پذیری، حفاظت، و راحتی، دستکش لاتکس یکبار مصرف برای اکثر محیط های پزشکی مناسب است -- تا زمانی که آلرژی لاتکس مسئله ای نیست.

دستکش وینیل
دستکش وینیل از پی وی سی ساخته شده است که یک فیلم مبتنی بر نفت است. سود اولیه دستکش های یکبار مصرف وینیل این است که آنها ارزان قیمت برای ساخت. که می شود گفت، آنها کمتر با دوام نسبت به لاتکس و نیتريل، و آنها ارائه حفاظت محدود در برابر قرار گرفتن در معرض شیمیایی یا زیست پزشکی است. هنگامی که دستکش وینیل کشیده یا خم می شود، مولکول های منفرد از هم جدا می شوند و یکپارچگی سد محافظ به خطر می افتد. دستکش های وینیل نیز پرچم قرمزی را از نظر اثرات زیست محیطی خود برافراشته اند، همان طور که بهداشت * ایمنی اینترنشنال اشاره کرد.

با توجه به هزینه پایین و سطح حفاظت پایین، دستکش وینیل معمولاً در محیط های غیر خطرناک و کم عفونت استفاده می شود.

دستکش نیترل


دستکش های نیترله در دهه ۱۹۹۰ به عنوان یک جایگزین لاتکس پیشرو به اوج خود رسید. در حالی که آنها به عنوان الاستیک و یا انعطاف پذیر به عنوان همتایان لاتکس خود را نیست, دستکش نیتريل یکبار مصرف به طور قابل توجهی با دوام تر و مقاوم در برابر مواد شیمیایی. به این ترتیب، این دستکش ها انتخاب ایده آل برای هر کسی است که باید از عهده مواد شیمیایی بالقوه خطرناک و خورنده برآید. آنها همچنین کاملا برای اکثر محیط های پزشکی مناسب, فوق العاده مقاوم در برابر سوراخ و از بین بردن خطر واکنش های آلرژی لاتکس.

درک این تفاوت های کلیدی به شما کمک خواهد کرد که تصمیم درستی در هنگام انتخاب دستکش های امتحانی جدید برای محیط پزشکی منحصر به فرد سازمان خود اتخاذ کنید. Ventyv® فراهم می کند طیف گسترده ای از نیتريل یکبار مصرف و دستکش لاتکس برای بسیاری از استفاده ها و نیازها. دستکش ما فراهم می کند قدرت و حفاظت از مانع مورد نیاز به عفونت Outsmart®.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...