سرگیجه می تواند جدی باشد

سرگیجه چیه؟

سرگیجه اصطلاح پزشکی سرگیجه است. اختلالی است که در آن فرد احساس حرکت در فضا (سرگیجه ذهنی) را تجربه می کند، یا احساسی که اشیاء (آنهایی) هستند که در اطراف او حرکت می کنند (سرگیجه عینی). سرگیجه معمولاً با از دست دادن تعادل یا تعادل همراه است.

تبلیغات
علل سرگیجه چه هستند؟

سرگیجه واقعی، همان طور که از سبک سر، غش یا اشکال دیگر دیسدگی متمایز می شود، ناشی از اختلال در دستگاهی است که تعادل بدن ما (تعادل) را حفظ می کند: کانال نیمه دایره ای در گوش ما، عصب وستیبوولار، مغز ما و چشمان ما. ما به طور معمول احساس می کنیم کمی خارج از تعادل زمانی که ما بستن چشم ما در حالی که ایستاده و یا راه رفتن.

چه شرایطی عواملی بر این دستگاه تاثیر می گذارد؟

بیماری حرکت، هیستری، اوتیت مدیا (عفونت گوش)، انسداد کانال گوش، مشکلات چشمی، سندرم منیر، مصرف آرام بخش یا الکل، مولتیپل اسکلروزیس و سایر بیماری های عصبی، تومور مغزی، کم خونی، سرطان خون، و ضربان قلب آهسته برخی از عوامل یا شرایطی هستند که باعث سرگیجه می شوند.

چرا سر سبکی وقتی ناگهان بلند می شویم؟



چرا سر سبکی وقتی ناگهان بلند می شویم؟

این وضعیت شایع احساس کمی سرگیجه در هنگام بلند شدن به طور ناگهانی از یک موقعیت نشسته، افت فشار خون وضعیتی یا افت فشار خون ارتواستاتیک نامیده می شود. افت فشار خون به معنای فشار خون پایین است. Postural به معنی موقعیتی است و ارتوستاتیک به معنای ایستادن مستقیم است. دلیل احساس ضعف در تغییر ناگهانی موقعیت از نشستن به ایستادن این است که خون توسط گرانش از مغز پایین کشیده می شود، زمانی که ناگهان یکی می ایستد. بالا رفتن روی آسانسور سریع همان اثر همودینامیکی را دارد. این یکی از دلایلی است که سناتور جان گلن و فضانوردان همکارش در حالی که در فضا زوم می کند، در موقعیتی روبی در کپسول (و ایستاده نبودن) قرار گرفته بودند، تا از افت شدید وضعی جلوگیری کنند.

سندرم منیر چیست؟

این بیماری با اپیزودهای ناگهانی سرگیجه، وزوز گوش (زنگ در گوش)، ناشنوایی پیشرونده، همراه با تهوع مداوم و استفراغ مشخص می شود. سرگیجه برای روزها یا هفته ها ادامه دارد که معمولاً ناشی از نورونیت وستیبولار (التهاب عصب وستیبولار، عصب ۸) است.

چرا ضربان قلب آهسته باعث سرگیجه یا از بین رفتن می شود؟



برادیکاردی (ضربان قلب زیر ۶۰) ممکن است توسط برخی افراد تحمل نمی شود (ضربان قلب طبیعی ۶۰ تا ۱۰۰ ضربان نبض در دقیقه است)، و باعث می شود که آن ها احساس سرگیجه یا کم رنگ شدن کنند، یا حتی از بین برند. مکانیسم در اینجا ضربان قلب آهسته به این معنی است که قلب در حال پمپاژ یا تپش تنها 59 یا کمتر است و خون کافی به مغز نمی رود و در نتیجه جادوهای غش می شود. آلتلتس یا افرادی که از نظر جسمی شرطی هستند، با این حال، ضربان قلب کندتر، برخی زیر ۶۰ دارند و این موضوع را به خوبی تحمل می کنند. در واقع این وضعیت شفادهنده تر است، زیرا قلب مجبور نیست به اندازه زمانی که مجبور است بیش از ۶۰ ضربه در دقیقه پمپاژ کند، کار کند.

آیا اضطراب می تواند باعث سرگیجه شود؟

بله، اضطراب یا اضطراب نوروز یا افسردگی می تواند باعث احساس تجربه سرگیجه شود. این وضعیت می تواند تقریباً هر گونه علائمی ایجاد کند. با این حال، در نوروز اضطرابی (روان پریشی) بیشتر گیج کننده یا ترس از از دست دادن تعادل خود در حین راه رفتن است، نه خود سرگیجه واقعی یا واقعی.

حرکت، دريا يا بيماري هوا چطوره؟

این ها انواع شرایط سرگیجه ای هستند که در میان کسانی که دستگاه هزارتو بسیار حساس یا «ضعیف» (تعادل) دارند، رایج است. بعضي ها اينطوري به دنيا مياد . دیگران می توانند تحمل (و حتی لذت بردن از, بدون سرگیجه,) سواری کارناوال سریع, مانند غلتک با سرعت بالا- coasters, twirling, عطف و حتی وارونه, چرا که آنها ذاتا دستگاه هزارتو قوی. فضانوردان، خلبانان، شعبده بازان سیرک، کارگران ساختمانی بلندم مرتبه، رقصنده های سریع و غیره از دیگر نمونه ها هستند.

آیا بیماری طولانی مدت حرکت جدی است؟

بله، بیماری طولانی مدت یا بیش از حد حرکت، که با استفراغ همراه است ممکن است منجر به کم آبی بدن، سقوط در فشار خون (شوک)، از دست دادن توده بدن، و حتی افسردگی شود. تاریخ چنین مصیبت هایی را که مردم به ویژه بردگان تجربه می کردند، با دستگاه وستیبولار ضعیف ثبت می کرد که در سفرهایی که چندین ماه طول کشید، توسط کشتی هایی از کشوری به کشور دیگر منتقل می شدند.

چگونه می توان از بیماری دریا یا هوا جلوگیری کرد؟

افرادی که مستعد هستند باید انتخاب کنند که بر فراز بخش بال، و در یک کشتی، در بخش میانی بنشینند (در هواپیماها) بنشینند. Lying down or on a reclined position, with the head braced on a pillow, is best. از خواندن اجتناب کنید و از مصرف الکل اجتناب کنید. یک رژیم غذایی بسیار سبک کمک می کند. و بنابراین با اجتناب از نگاه کردن به امواج در حالی که سفر با آب. کابین به خوبی تهویه و بیرون رفتن بر روی عرشه برای کمک به هوای تازه. برای به حداقل رساندن یا جلوگیری از بیماری حرکت، پزشک شما می تواند قرص ها یا وصله های «ضد سرگیجه» یا «بیماری ضد حرکت» را تجویز کند.

سرگیجه گاه به گاه ممکن است به دلیل کم آبی بدن، به دنبال عرق کردن زیاد و عدم مصرف مایع ناکافی باشد. برای سرگیجه مداوم (بیش از چند روز)، محتاطانه و بهترین راه حل برای مشورت با پزشک خود را به رد امکان یک وضعیت بهداشتی موجود، که می تواند از ساده تا جدی محدوده. هر چه زودتر تشخیص داده شود، درمان زودتر می تواند آغاز شود و شانس بهتری برای درمان موفق یا پیشگیری از عوارض یا مرحله جدی تر از

منبع

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...